Moj biznis #1: predavatelj, motivator in javni govornik
Spletna storitev i-Računi je namenjena podjetnikom, ki želijo imeti nadzor nad svojim uspehom in si hkrati olajšati obvezno delo. Ker uporabniki aplikacije i-Računi opravljajo zelo zanimive, navdihujoče in nenazadnje zelo različne poklice, si želimo predstaviti njihove zgodbe!
Datum 15.04.2019
Vsak mesec bomo predstavili en poklic in začenjamo že danes. Naš prvi sogovornik je Dragan Babič, predavatelj, motivator in javni govornik.
V.: Lepo pozdravljeni! Gospod Dragan, malce bolj natančno mi prosim opišite svoje delo! Kaj pravzaprav počnete?
D.: »Lepo pozdravljeni tudi vi. 😊 Trenutno sem popolnoma predan ustvarjanju on-line programa za javno nastopanje. Sicer pa se ukvarjam z izvedbo delavnic (o javnem nastopanju, prodaji ter ciljnem vodenju in motivaciji), ukavarjam se tudi s tako imenovanim »coachingom« ena na ena (zaželena tema je predvsem javno nastopanje – kako premagati strah in postati izvrsten govorec). Širjenje znanja je moja strast že od malih nog. Skupaj s še eno strastjo – nastopanjem - sem to dvoje združil, da lahko podjetjem, šolam, fakultetam in ostalim ponudim svoje znanje in modrost. To pa počnem, ker uživam v podajanju znanja in vodenju večjih skupin ljudi.«
V.: Kdaj ste se začeli ukvarjati s tem kar počnete in kaj vas je pripeljalo do tega?
D.: »Svoj prvi seminar sem imel 27. 5. 2016, v Mestni knjižnici, v Kranju. Do tega me je pripeljalo več dogodkov, ki so se na koncu povezali v celoto. Moja »prva ljubezen« je bila rap glasba, s katero sem se spoznal, ko sem imel 15 let. Od takrat sem začel pisati in snemati svoje pesmi, ter jih kasneje tudi izvajal v živo. Že tu sem spoznal, da mi je javno nastopanje pisano na kožo, tako da sem to kasneje prenesel na delavnice in seminarje. Do točke, ko sem začel predavati pa me je pripeljalo tudi samo življenje in izzivi, s katerimi se srečujemo praktično vsi. Moja prelomna točka je bila 24. 12. 2012, ko sem po padcu prvega podjetja, izgubi partnerice, finančnem zlomu in prometni nesreči (vse se mi je zgodilo v slabem mesecu dni), po desetih letih opustil kajenje in se takrat obsesivno podal v samo-raziskovanje svoje podzavesti, psihologije, možganov, gibanja človeka, komunikacije in javnega nastopanja. Po dolgih letih izobraževanj in uvidov, kako in na kakšen način deluje človek, sem prišel do novega koraka, da tudi sam začnem deliti znanje, ki sem ga pridobil skozi vsa ta leta.«
V.: Kako poteka vaš običajni delovni dan?
D.: »Zbudim se nekje med 4:50 in 5:30 (če imam kakšen sestanek, tudi prej), skočim pod mrzel tuš. Nato se za 1 uro odpravim na meditacijo. Po meditaciji si pripravim zeleni čaj, ter v svoj dnevnik zabeležim kaj pričakujem od sledečega dne. Včasih ob zelenem čaju preberem tudi kakšno knjigo. Nato začnem s pregledom e-mailov, nadaljujem s klici strank, urejanjem terminov za predavanja in z vsemi podobnimi obveznostmi. Nato okoli 11. ure skupaj s še enim podjetnikom in prijateljem odidem na fitnes, saj sem mnenja, da uspešen podjetnik skrbi tudi za svoj telo. Po fitnesu se vrnem nazaj domov, si pripravim kosilo. Verjetno imam po tem kak sestanek, tako da se nanj ustrezno pripravim. Po sestanku odidem do studia, kjer snemam in pripravljam nov on-line program za javno nastopanje. Ko se vrnem domov, vsak dan posnamem svoj Instagram video (lahko mi sledite na IG profilu – dr.babic 😊 ), uredim podnapise, glasbo in ga objavim. Nato pa si vzamem še čas za svojo punco. Vsekakor v svoj dan poskušam vključiti tudi sprehod, saj me to sprošča in predstavlja odličen anti-stres. Po vsem tem se odpravim v posteljo, s knjigo.«
V.: Kaj je bil, ali kaj je za vas največji izziv na samostojni podjetniški poti?
D.: »Vsak dan je nov izziv na tej poti. Stranke, ki ne plačujejo, stranke, ki odpovedo sodelovanje, bolezen, ki seveda pride in si ne moreš vzeti bolniške ... Skratka, samostojna pot je sama po sebi izziv in dogodivščina hkrati.«
V.: Kako se spopadate s konkurenco? V čem ste drugačni od ostalih?
D.: »Konkurenca ne obstaja. 😊 Verjamem, da ima vsak svoj način in za vsakega je dovolj. Drugačen sem v odnosu do samega dela in življenja, pozitivni energiji, v svoji življenjski zgodbi, preprostemu in razumljivemu načinu podajanja znanja, svoji praktičnosti in srčnosti, obsesivno se podam v reševanje problema svoje stranke in vztrajam, dokler ga ne rešim. V tem sem drugačen. Pa tudi dober smisel za humor imam. 😊«
V.: Ali smo v Sloveniji dovolj odprti za sprejemanje poklicev kot je vaš?
D.: »Vsekakor, v Sloveniji smo odprti za sprejemanje takšnega poklica. Trenutno moj krog publike predstavljajo tisti, ki jih je strah javnega nastopanja in želijo strah in vse te neprijetne občutke premagati, ter postati izvrsten govorec.«
V.: Katerega od vaših projektov bi še posebej radi izpostavili? Opišite ga in povejte, kaj ste sami pridobili od njega.
D.: »Še posebej bi izpostavil projekt, v katerem sem bil 4 mesece zunanji »coach« uspešnemu družinskemu podjetju, ki je aktivno že več kot 40 let. Pomagal sem jim, da so v mesecih od oktobra 2018 do februarja 2019 dvignili prodajo za 5 %, 9 % in nazadnje 14 %. Projekt je bil zelo zanimiv, saj sem k njemu pristopil zelo osebno in natančno. Z vsakim zaposlenim, 30 jih je v tem podjetju, sem preživel en dan. Z njimi sem delal na terenu oz. v pisarni, da sem si pobližje ogledal njihovo delovanje ter razumel celoten proces podjetja. Odpravil sem se tudi v samo skladišče in se postavil v vlogo tamkajšnjih zaposlenih – v njihovi obleki sem opravljal fizično delo, da bi bolje spoznal njihovo rutino. Po delu z zaposlenimi sem bil s samim direktorjem podjetja in vodjem prodaje na terenu več kot 3 tedne, in tako dobil uvide, kako delujeta in na kakšen način vodita svoje zaposlene. Tako sem lažje pripravil svoje predloge in smernice, kaj jim je potrebno slediti, da se prodaja in komunikacija v podjetju izboljša. Po zaključku sem izvedel še dve 8-urni delavnici (eno delavnico za prodajno ekipo in eno za celotno podjetje – kot nekakšen »team building« za izboljšanje komunikacije in odnosov v podjetju) ter osem 2-urnih delavnic za prodajalce (vsak ponedeljek), kjer smo delali na prodaji, komunikaciji, odnosu s strankami, motivaciji in predvsem pristopu na trg. Sam sem pridobil ogromno novih izkušenj, še večje in globlje zaupanje v svoje delovanje, zgradil sem popolnoma edinstven sistem za prodajalce in ustvaril »team building« delavnico za ekipo, ki bo lahko služila tudi drugim podjetjem v Sloveniji. Predvsem pa sem v teh 4 mesecih pridobil fantastično in nepozabno izkušnjo.«
V.: Glede na to, da ste motivator – s čim bi motivirali oz. kako bi nagovorili ostale (ali morda bodoče) podjetnike?
D.: »Vprašal bi jih: Zakaj počnete, to kar počnete? Iz katerega prostora delujete (prostora strahu ali prostora ljubezni)? Kakšne so vaše vrednote in v kaj verjamete? Kaj bi počeli, če bi že imeli, kar si zdaj želite? In ko si odgovorijo na ta vprašanja, vem, da bi se morala prižgati tista strast oz. iskra, ki te vleče naprej.«
V.: In nenazadnje, za spremljanje svojega posla uporabljate tudi storitev i-Računi. Povejte, na kakšen način vam olajša delo?
D.: »Aplikacija i-Računi mi delo olajša, ker je pregledna, enostavna za uporabo, všeč so mi barve in logična postavitev vseh gumbov. Za izdajo računa porabim zares zelo malo časa. Včasih manj kot 2 minuti. Največja prednost pa je grafična oblika. I like it a lot.« 😊
V.: Je še kaj, kar bi radi delili z nami?
D.: »Life je insta simple.« 😊
Nazaj